Tips voor fitness

lekkere snacks met weinig kcal

snacks met weinig kcal

Lekkere tussendoortjes met weinig kcal

Als je in een calorietekort eet heb je sneller kans op cravings dan wanneer je boven onderhoud eet. Je lichaam hunkert gewoon wat meer naar eten en als je van snacken houdt kan dit snel verkeerd aflopen. Gelukkig zijn er genoeg lekkere snacks met weinig kcal, waardoor je toch best guilt-free kunt snacken en je toch aan je calorietekort houdt. Winning!

Kipfilet- of hamrolletjes met hüttenkäse

Hüttenkäse is een super populair voedingsmiddel en dat heeft een goede reden: het is hoog in eiwitten en te combineren met heel veel andere voedingsmiddelen. Neem bijvoorbeeld plakjes kipfilet. Smeer er wat hüttenkäse op, maak er rolletjes van en je hebt een heerlijk snackje. Om onder de 100 kcal te blijven kun je 3 plakjes kipfilet gebruiken met 50 gram hüttenkäse. Eerder schreef ik al een blog met eiwitrijke tussendoortjes.

Rijstwafel met pindakaas

Zo simpel, maar oh zo lekker! Een rijstwafel met pindakaas. Eventueel nog wat plakjes banaan erop en smullen maar. Pindakaas is helaas wel wat hoog in calorieën, dus echt volume-food is het niet. Om onder de 100 kcal te blijven, kun je één rijstwafel eten met 10 gram pindakaas.

Hummus & groenten

Dit neigt wel weer wat meer naar volume-food. Hummus met groenten. Yum! Kies voor worteltjes, paprika of komkommer en bij voorkeur een hummus die wat lager in calorieën is. Vaak is de hummus van de versafdeling een stuk lager in calorieën, omdat daar minder olie in zit en juist meer kikkererwten (zoals hummus bedoeld is). De gegrilde groenten hummus is bijv. een goede én lekkere keuze!

Proteine chips & popcorn

Als jij dol bent op chips zijn deze Smart Chips van Body en Fit echt een life saver! Ik eet ze zelf ook regelmatig en ondanks dat het best een klein zakje is, stilt het toch de cravings. En één zakje bevat maar liefst 6,5 gram eiwit. Dat is mooi meegenomen. De chips is er in de smaken: cheese, barbecue, paprika, hot sweet chili, original en sour cream and onion. Ook nog voor ieder wat wils dus.

Houd jij meer van popcorn of wil je soms even afwisselen met chips? Daarvoor is er de Smart Popcorn met ongeveer dezelfde voedingswaarden. Deze is er in één smaak: sweet & salty, dus een mix van zoete en zoute popcorn.

Proteine choco wafel

Ben jij meer een zoetekauw? Dan is de Chocolate Moment jouw snackie. Vergelijkbaar met de welbekende KitKat, maar dan met veel minder suiker.

Raket- of perenijsje

Wie kent ze niet? Het raketje en perenijsje. Ook zo simpel, maar zo lekker. En als je niet kunt kiezen, kun je ze zelfs allebei eten. Dan zit je nog steeds mooi onder de 100 kcal!

2 oreo koekjes

Draaien, likken, dippen of gewoon door midden bijten, paar keer kauwen en doorslikken? Hoe je het ook doet, je kunt er in elk geval 2 nemen om bij de 100 kcal in de buurt te blijven. Of je er vol van gaat zitten is een twijfelgevalletje, maar lekker is het 100%.

Gekookt eitje

Kook een eitje en je hebt voor zo’n 90 kcal en voedzaam snackje dat bestaat uit eiwitten en vetten. Eet hem gewoon uit het vuistje of strooi er wat zout over en lepel hem uit. Het is helemaal aan jou.

3 mandarijntjes

Dit is ook zo’n snack die altijd wanneer je ‘m eet weer zo lekker is. Mandarijntjes zijn geweldig om je zoete trek te stillen, omdat ze simpelweg heel zoet zijn. Eén mandarijntje bevat zo’n 90 kcal, dus je kunt er gerust 3 van eten.

Disclaimer
Dit artikel is geschreven op basis van eigen ervaring en research. Wil je zeker weten of bepaalde voeding of sport geschikt is voor jouw lichaam? Raadpleeg dan een diëtist, (sport)arts of dokter.

Affiliate links
De linkjes naar producten in dit artikel zijn affiliate links. Dit betekent dat ik een klein percentage van de verkopende partij ontvang wanneer jij iets koopt via deze linkjes.

Scroll to Top