Tips voor fitness

eiwitrijke broodjes

eiwitrijke broodjes

Brood: één van de beste dingen die er bestaat

Brood is wat mij betreft één van de beste dingen die er bestaat. Je kunt er zo veel kanten mee op en ongeveer alles is lekker te combineren met brood.

Wist je dat je broodjes ook heel simpel zelf kunt maken? En met maar 2 hoofdingrediënten? Zo maakte ik deze eiwitrijke broodjes van kwark en tarwebloem.

Recept voor eiwitrijke broodjes

Ingrediënten voor 2 broodjes:

  • 100 gram magere kwark
  • 60 gram tarwebloem
  • Bakpoeder
  • Snufje zout

Doe de ingrediënten in een kom en maak er met je handen of een deeghaken tot een deegbal van. Verdeel deze deegbal in tweeën en leg ze op een bakplaat met bakpapier. Bak ze vervolgens 30 minuutjes op 170 graden, klein beetje laten afkoelen en smikkelen maar!

Tip: Is het deeg nog te plakkerig? Voeg dan nog wat tarwebloem toe totdat het niet meer enorm plakt. Een beetje plakken is oké.

Voedingswaarden:

Kcal per 2 broodjes: 256
Eiwitten: 15 gram
Koolhydraten: 48 gram
Vetten: 1 gram

Scroll naar boven