Tips voor fitness

7 x eiwitrijk broodbeleg combinaties

eiwitrijk broodbeleg

Eiwitrijk broodbeleg

Eet je bammetjes, kiddo’s. Crackers mag ook, wat jij wilt. Als het maar wel met eiwitrijk broodbeleg is, natuurlijk. Geen inspo? Geen probleem. Ik heb hier een aantal lekkere combinaties voor op brood of crackers. Qua hoeveelheden ben ik steeds uitgegaan van 2 sneden brood – gelijk aan 3/4 crackers.

Hummus, kipfilet en cottage cheese (32 gram eiwitten)

De combinatie van hummus en kipfilet is superlekker. De cottage cheese maakt het helemaal af en zorgt voor een flinke dosis eiwitten! Tip: kies voor hummus met een ‘smaakje’, bijv. pikante hummus of zongedroogde tomaat. Extra lekker!

Zelfgemaakte tonijnsalade (34 gram eiwitten)

Tonijnsalade uit een bakje is lekker, maar bevat vaak relatief veel calorieën en relatief weinig eiwitten. Zelf maken is net zo lekker én een stuk eiwitrijker! 
Meng een blikje tonijn op water, 25 gram friteslijn, 50 gram magere kwark, wat stukjes augurk en zout en peper met elkaar en je hebt een gezonde tonijnsalade.
Tip: maak ‘m pittiger met wat sriracha!

Zelfgemaakte eiersalade (16 gram eiwitten)

Bovenstaande geldt ook voor eiersalade. Zelfgemaakte eiersalade is net zo lekker én bevat meer eiwitten.
Kook 2 eitjes, laat ze even afkoelen en snijd ze in stukjes. Meng dit met 25 gram friteslijn, 50 gram magere kwark en 15 gram mosterd. Breng op smaak met peper, zout en bieslook.

Smeerkaas 20+ sambal en kipfilet (23 gram eiwitten)

Simpel, maar zo lekker! Besmeer je boterhammen met 20+ smeerkaas en leg er bij elk 2 plakken kipfilet op. Tip: ook lekker als tosti!

Hummus en 30+ kaas (22 gram eiwitten)

Deze combi is ook simpel, maar heerlijk! Hummus (bijv. pikant of zongedroogde tomaat) met een plak 30+ kaas. Ook lekker makkelijk mee te nemen naar je werk of school!

Runderrookvlees en een gekookt eitje (23 gram eiwitten)

Kook 2 eitjes, laat ze afkoelen en snijd ze in plakjes. Besmeer je boterhammen met wat friteslijn, leg wat plakjes runderrookvlees en de plakjes ei erop en breng op smaak met zout en peper. Lekker!

Kruidenkaas light en gerookte zalm (15 gram eiwitten)

Kruidenkaas en zalm is en blijft een geweldige combi! Ook ideaal om lekker wat gezonde vetten binnen te krijgen. 

Protein chocopasta

Ben je meer fan van zoet broodbeleg? Dan moet je de protein dream spread van ESN hebben. Het is chocopasta met 21 gram eiwitten per 100 gram. Ter vergelijking: Nutella heeft 6 gram eiwitten per 100 gram. De spread is er in 2 smaken: hazelnut en coconut.

Nou, dat was ‘m weer. Wat er ook gebeurt: altijd je eiwitjes blijven eten en lachen! <3

Affiliate links
De linkjes naar producten in dit artikel zijn affiliate links. Dit betekent dat ik een klein percentage van de verkopende partij ontvang wanneer jij iets koopt via deze linkjes.

Disclaimer
Dit artikel is geschreven op basis van eigen ervaring en research. Wil je zeker weten of bepaalde voeding of sport geschikt is voor jouw lichaam? Raadpleeg dan een diëtist, (sport)arts of dokter.

Scroll to Top